גם כאמא! – עסק חדש – ב- 6 צעדים
אמהות, אמהות ונשיות, זכויות ודינים, כלכלת המשפחה, להורים
גם כאמא! – עסק חדש ב-6 צעדים:
6 צעדים משמעותיים בעסק החדש שלך – שיעשו את ההבדל בין עסק כושל לעסק מצליח:
1. בדיקת כדאיות
יש לנו רעיון, מיזם או הצעה שאי אפשר לסרב לה . אנו מעוניינים להקים עסק חדש.
בשלב הראשון נרצה לבדוק את הכדאיות בפתיחת העסק .
בדיקה זו תציג לנו כמה נצטרך להכניס לעסק בשלבי ההקמה הראשונים על מנת לכסות על ההוצאות שבלעדיהן העסק שלנו לא יוכל להתקיים .
מהן אותן ההוצאות ?
לדוגמא: שכירות וכל הנלוות לכך (חשמל ארנונה וכד) , במידה והעסק דורש מקום פיזי כדי לפעול .
החזרי הלוואות במידה ולקחנו כהשקעה בעסק
תשלומי שכ"ע במידה ויש עובדים בעסק.
הנהלת חשבונות וכד', אחזקה , ביטוחים ושכר עבורנו , לבעל העסק , מה הסכום המינימאלי שאני אצטרך למשוך לקיום.
החלק השני הן ההוצאות המשתנות שתלויות בהיקף המכירות , כמו חומרי גלם , מוצרים , ייקבעו כאחוז מההכנסה.
וכעת נותר להגדיר את היקף המכירות שהוא המחזור המינימאלי הנדרש כדי להגיע לנקודת האיזון.
2. רשויות המס
לאחר שקבלנו החלטה לפתוח את העסק שלנו , חשוב שנדע ונכיר את רשויות המס, מולם נעבוד כעצמאיים .
נשמע מאיים ? מלחיץ? זה ממש לא כך כשמתקרבים…..
בואו נעמיק בהיכרות , אילו רשויות מס עלינו להכיר :
תחת רשות המיסים יש את מס ערך מוסף = מע"מ ואת מס הכנסה.
בנוסף יש את המוסד לביטוח לאומי .
בביטוח לאומי העוסקים נקראים מבוטחים
במס הכנסה – העוסקים נקראים נישומים (מלשון שומה)
ובמע"מ – העוסק נקרא עוסק.
הנושא החשוב ביותר בהקמה וניהול העסק הוא כמובן להרוויח , והרבה !
אולם , חשוב לזכור כי האחריות על רישום הנתונים באופן תקין והדיווח לרשות המיסים מוטלת על העוסק.
רשות המיסים אינה יכולה לבדוק את הדיווחים של כל העוסקים /עצמאיים וסומכת עלינו בעלי העסקים על רישום מסודר ותקין , ככל שנהיה מסודרים ונעבוד ע"פ חוק כך הדברים יהיו פשוטים , לא מאיימים ונמצא את נותני השירות בכל אחת מהרשויות כמסבירי פנים ונותנים הסבר ותמיכה במקרה הצורך . ודרך אגב מותר גם לטעות , אנחנו רק בני אדם רק שצריך לתקן.
3. תכנית עסקית
כל עסק צריך תכנית עבודה, תכנית עסקית . התוכנית העסקית, מהווה התבוננות עמוקה של בעל העסק אל הרעיון / החזון ונותנת אינדיקציה ממשית ומוחשית לקיומו של העסק.
- התכנית העסקית מהווה הינה התחייבות בין בעל העסק לעסק.
- התכנית העסקית הינה פלטפורמה לתיעוד החזון , היעדים והמשימות של העסק.
- התכנית העסקית תהפוך כל רעיון מבריק מכישלון לסיפור הצלחה.
- התכנית העסקית מפרטת את אבני הדרך בהתפתחות העסקית הצפויה.
- התכנית העסקית מקנה סדר וארגון ומהווה את מפת הדרכים של העסק.
- התכנית העסקית בוחנת את ההשקעה הנדרשת לעסק ואת מקורות המימון.
- התוכנית העסקית ממחישה את פוטנציאל הרווח של העסק.
- התוכנית העסקית בוחנת את הסיכוי מול הסיכון של הרעיון העסק שלך.
התוכנית הכרחית לכל עסק חדש וכל עסק קיים וחייבת להתעדכן מעת לעת .
4. בניית תקציב
התקציב הוא אחד המרכיבים החשובים בניהול המסגרת של העסק.
התקציב מהווה כלי לתכנון , ביצוע, בקרה וניהול שנת העבודה בעסק.
התקציב סולל את הדרך ומאפשר לנו לגלות באופן מיידי האם אנחנו על המסלול או שסטינו מהמסלול המתוכנן ועלינו לחשב מסלול חדש J על מנת להגיע למטרות שהצבנו.
התקציב בעסק הוא הבסיס לבניית תזרים המזומנים . כאשר נבנה תזרים המבוסס על תקציב נדע בדיוק מתי יהיה צורך בלקיחת אשראי ובאיזה גובה.
התקציב מאפשר תכנון עם מבט קדימה ………
· ניהול תקציב יסייע בניהול התקין של בעסק
· ניהול תקציב ישפר את הרווחיות בעסק
· ניהול תקציב יקטין את הסיכונים הפיננסים בעסק
· ניהול תקציב יאפשר שליטה בסעיפי ההוצאות וההכנסות
· ניהול תקציב יאפשר תגובה מיידית לכל סטייה מהתכנון המקורי
· ניהול תקציב יאפשר לקבל החלטות מהותיות בדרג הניהולי על בסיס מידע מעודכן ומדויק
5. תזרים מזומנים
העסק שלך יכול להיות מיזם מבריק, מוצר נהדר עם רווחיות ופוטנציאל מצוינים אך ללא ניהול תזרים בשוטף העסק עלול להגיע לפשיטת רגל.
תזרים המזומנים הוא אחד המרכיבים החשובים בתחום ניהול הכספים של העסק. תזרים המזומנים עוקב אחר תנועת המזומנים של העסק ונותן תמונה מלאה בכל רגע על מצב הבנק , יתרה נוכחית וצפי לחודשים הקרובים.
עסקים רבים נופלים מהסיבה שלא ניהלו תזרים מזומנים לעסק שלהם .
תזרים המזומנים מסייע לבעל העסק לדעת ולחזות את צרכי העסק בדיוק רב , לדעת מראש מה יקרה מחר ובעוד שבוע … ללא הפתעות של הרגע האחרון.
בעל העסק ייודע לפני הבנק מה מצב החשבון בתקופה הקרובה ובמידת הצורך ניגשים לבנק מבעוד מועד על מנת למצוא פתרון.
בכך ניצור מערכת יחסים המבוססת על אמון ,אחריות, אינטגריטי ואמפטיה מול הבנקאי.
תזרים מזומנים יכול להתנהל בדוח אקסל פשוט שקל מאוד לעדכן אותו . כמו כן, קיימים בשוק מספר תוכנות לניהול תזרים מזומנים . אנו ממליצות על דוח אקסל ויכולות לתת טיפים פשוטים לבניית וניהול הדוח באופן ידידותי וקל למשתמש.
6. עבודה מול בנקים
זכרו תמיד שהבנק הוא ספק ועליכם לנהל משא ומתן על מנת להשיג את התנאים הטובים ביותר עבור העסק שלכם. חשוב להכיר את חוקי הכסף, כל פגישה עם הבנק היא עסקה כספית. המטרה שלכם היא לצאת עם העסקה הכי טובה . לכו תמיד מוכנים, דעו בדיוק מה אתם צריכים ונהלו מו"מ .
ההבדל בתוצאות בין עסק שמנוהל כלכלית לבין עסק שלא מנוהל כלכלית – שמים וארץ ומתבטא לעיתים רבות בפער שבין עסק כושל לעסק מצליח.
החיבור בין החזון לניהול הכספי , ליצירת השפע , הכרחי לכל עסק מצליח.
סיטרין ליווי פיננסי
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/madcafe1/domains/madcafe.co.il/public_html/wp-content/themes/madcafe/single.php on line 259
חינוך פיננסי לנוער, כמה חשוב ! אם אתה
התבוננות כלכלית משפחתית לשנה החדשה -2017 כך תתחילו
גם כאמא! - עסק חדש ב-6 צעדים: 6
התנהלות כלכלית נכונה במציאות הנוכחית של כולנו ניהול