13 כללי זהב – להתנהגות עם אוכל וילדים מגיל 0
בריאות, תזונה ובריאות
13 כללים להתנהגות עם אוכל וילדים
- אוכל אינו פרס ואינו אמצעי למשא ומתן.
הימנעו ממשפטי הפרסים: אם תאכל אז תקבל …
מזון הוא צורך בסיסי לקיום האנושי הוא הכרחי לצמיחה והתפתחות תקינה של הגוף.
*חינוך לתזונה נכונה נמצא בקטגוריה של חינוך הורי, ולכן חשוב להסביר להם וללמד אותם תפקידו של מזון מהו.
"יעשה אותך חזק". "נותן אנרגיה לגוף".
באמצעות שיחה פשוטה, ספרי ילדים, הצגות.. הורים – יצירתיות, יצירתיות ושוב יצירתיות. - תלמדו איזה מרקמים וטעמים הילדים אוהבים ומעדיפים-
לפעמים הילדים לא אוהבים מאכל מסוים, בגלל המרקם שלו. רך, קשה, מחוספס, חלק, דביק, אוורירי
*תלמדו להכיר מה הילד שלכם אוהב ומעדיף, ועל פי זה תכינו לו את הארוחה. טעמים זה דבר נרכש. על מנת לסגל טעם חדש יש לחשוף את המזון לאורך זמן על השולחן או בצלחת שלו בלי להתערב בבחירה שלו. - בחירה ועצמאות
תמיד להציג בפניהם 2 אופציות לבחירה במזון, בבגדים, במשחקים – אפונה או מרק, לחם או תפוח, כחול או ירוק.
*בדרך זו אתם מחנכים אותם ומעודדים את יכולת הבחירה וההחלטה שלהם. לפעמים ההתנהגויות שלנו כהורים עלולות לפגוע באופן האכילה הטבעי שלהם, לעורר בהם התנגדויות ולהפוך את האכילה למאבק כוח ועצמאות מולנו. - כולם אוכלים הכול
בבקשה תפסיקו לעשות הפרדה בין המזונות של הילדים למזונות של ההורים.
זאת המצאה של תעשיית המזון שלומדת וחוקרת התנהגויות של צרכנים. לרוב מה שקורה שהמנות של הילדים פחות איכותיות. *למדו אותם בבית וחשפו אותם לטעום את כל הטעמים השונים והמגוונים. - מסביב לשולחן
מחקרים רבים מראים: ישיבה מסביב לשולחן משפיעה באופן ישיר ועקיף על הדימוי העצמי. ילדים שלא יושבים עם הוריהם מפתחים הפרעות התנהגות שונות: ניכור, בדידות, השמנה, בעיות התנהגות ועוד
* ההתכנסות והישיבה מסביב השולחן יוצרת איחוד וחיבור, מקרבת ומכילה ערכים חשובים. - לועסים יחד
אני פוגשת הורים שמגישים מזון לילדים אך לא נשארים לאכול איתם, או יושבים אך לא אוכלים – ואתם דורשים מהם לאכול כשאתם לא אוכלים. *זאת טעות! מעביר מסר שלילי – אני לא מספיק חשוב להורים שלי, אין להם זמן בשבילי. - כבוד לזמן הארוחה והמשפחה שלכם (ללא ניידים, טלוויזיה, עיתון, ספר) כך הם יכבדו אתכם.
- גיוון – לכל המזונות יחד יש השפעה טובה יותר. כל אחד מאבות המזון: פחמימות, שומנים, חלבונים, ויטמינים ומינרלים מספקים נוטריינטים שונים שהגוף זקוק להם לצמיחה והתפתחות תקינה.
- מזון שאוהבים– שהיה לפחות מזון אחד על השולחן שכל ילד אוהב. *מה יותר כייף מהרגשת התחושה שחשבו עלי.
- קיצוניות בעייני גורמת למהפכות לא רצויות.
מניסיוני משפחות שגידלו את ילדיהם רק על טהרת הבריאות או הטבעונות או כל דרך אחרת גרמו להסלמה בבית.
*מה שקורה בפועל ילדים דורשים ומתחננים למזונות שלעולם לא טעמו בבית אך יש אותם בחוץ, אצל חברים, בטלוויזיה, במגזינים, במסעדות. תפקידנו כהורים הוא לחנך לא להטיף. אפשרו מידי פעם גם משהו אחר, ממה שאתם נחרצים לגביו ומאמינים בו. - תזונת 80/20
80% בריא מגוון טרי מבושל בבית ואיכותי ו-20% מזון מעובד, ג'אנק מתוקים *למה ככה כי זה קיים. תעשיית המזון משקיעה סכומי עתק בשיווק ובהחדרת טעמים ואי אפשר למנוע הכל. אבל בהחלט אפשר לגדל על בסיס בריא של יסודות טובים וחינוך לערכים. - האם רק בריא זה בריא?
מניסיוני לא. הגוף צריך להתמודד גם עם מחלות, חיידקים, רעלנים, ומזיקים חיצוניים.
אף אחד מהמזונות של ימינו לא חף מפשע במרכיב קטן שאינו רעיל או בעייתי.
לכן איכלו הכול על בסיס תזונת 80/20 - מסיבת חטיפים – אז מתי כן אפשר?
מצאתי פתרון טוב ויעיל בכל יום אחר הצהריים הבן שלי מקבל צלחת קטנה עם מגוון חטיפים 3 מכל סוג מתוקים ומלוחים. הצלחת הקטנה מלאה מכל טוב והוא מבסוט עד הגג. (כמה כבר אפשר להכניס בצלחת קטנה) * כשהוא נזכר ומבקש הוא מקבל אותם באהבה רבה, בלי רגשות אשם ובקלות.
הילדים המתוקים שלנו זאת המראה שלנו, והבעייתיים זה אנחנו ההורים.
הגישה הקשה או המאפשרת מידי, הגבולות או בחוסר גבולות שאנו מציבים.
בחינוך או חוסר החינוך שלנו, בהתערבות מיותרת או בחוסר התערבות…
למזלנו יש פתרונות להכול רק צריך לרצות לשנות והרבה סבלנות.
באהבה
אסנת בני – נטורופתית מוסמכת לילדים
תזונה מבריאה לילדך.
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/madcafe1/domains/madcafe.co.il/public_html/wp-content/themes/madcafe/single.php on line 259
הי יערית
שמחתי מאוד לשמוע שהכתבה עניינה אותך.
הילד שלך באמת מקסים ונבון.
"הבן שלי לא מוכן לאכול בסכו"ם בכלל"- ואני אומרת שהוא צודק.
אכילה בידיים, המשחק והמגע עם המזון כחלק מתהליך הלמידה של הילד להאכיל את עצמו.
מה גם שהוא חווה המון דברים יחד: מרקמים שונים, טעמים, חום/קור, קשר עין, יד ופה
כל אלו הן תנועות חדשות שהוא עושה בעצמו.
תשתפי אותו בבחירת המזון, הצלחת, והסכו"ם תתחילו בכפית כי היא הרבה יותר ידידותית ממזלג. בינתיים את יכולה לשמש לו דוגמא אישית ועדיין לאפשר לו לאכול כמו שנוח לו.
יקירה הוא בן שנה וארבע, הוא בגילוי מתמיד זה אינו גיל לנימוסי שולחן.
הכול בסדר, ומובן שאין לו בעיה התפתחותית במיוחד לפי מה שאת מתארת.
במידה ועדיין תרגישי צורך לשוחח איתי תשאירי לי הודעה ואצור קשר בשמחה.
באהבה אסנת
איך שומרים על המשקל בחגים ונשארים שפויים שאלה
יחסים ואוכל אצל ילדים אוכל לילדים, האם להתערב להם
13 כללים להתנהגות עם אוכל וילדים אוכל אינו
שלום אסנת,
ראשית, אני מודה לך מאוד על הכתבה, כל כך הרבה זמן חיפשתי כתבה שמדברת על כללי זהב בהרגלי תזונה של ילדים ופעוטות.
יש לי ילד בן שנה וארבעה חודשים – הוא ילד נבון ומקסים, התחיל ללכת מהר, אומר כבר כמה מילים, יודע להביע את עצמו ונענה שאנו מבקשים ממנו להביא את המוצץ לדוגמא ואת הצעצוע שלו.
כלומר- מכל הבחינות הבן שלי מתפתח בצורה תקינה.
דבר אחד שמאוד מטריד אותי ועדיין לא הצלחתי לקבל מענה עליו- הרגלי התזונה שלו.
הבן שלי לא מוכן לאכול בסכו"ם בכלל. כל מה שאני מנסה – קניתי לו סכום עם חיות, וכפית קטנה ואז מזלג קטן הוא מניח את הסכום על השולחן ואוכל עם הידיים.
האם יש לך טיפים שאוכל לשנות את זה? האם הדבר מצביע על בעיה התפתחותית ? (יש לציין שמבחינה מוטורית הוא שולט- להכניס חרוזים לקופסא, להוריד ולהדביק מדבקות וכו'..)
אשמח מאוד לקבל מענה או לקבל את הטלפון שלך
בברכה,
יערית
0509447884