כל ילד צריך אדם אחד שיאמין בו…
הדרכת הורים, להורים
בכל גן או כיתה יש את הילד "המופרע", "הבעייתי". כשדניאל נכנס לגן חדש, החלו ילדי הגן להתלונן שהוא מרביץ, מקלל וחוטף צעצועים. לימי הולדת לא הוזמן, והילדים לא רצו להיות חברים שלו או להזמינו אחה"צ. הוריו לא הרשו לו ללכת לשום מקום בלי השגחה. היה ברור שדניאל במצוקה רגשית קשה.
יוצרים קשר…
דניאל אהב לשחק כדורסל. אך בכל פעם שהפסיד, הוא השתולל, התווכח וצעק עד שהמשחק התפוצץ. מהתנהגותו נראה היה שמעולם לא למד להגיב אחרת, או לשלוט בעצמו.
באחת הפעמים כששיחק לבד, ניגשתי אליו ודיברנו על תחביביו ומשפחתו, מבלי להזכיר את התנהגותו, או את הבעיות שהוא חווה. בים התגובות השליליות אליהם הורגל, הוא חווה לראשונה תשומת לב חיובית. עם הזמן נוצר בינינו קשר חזק, כל שיחה שלנו לוותה בחיזוקים חיוביים על כל התנהגות מועילה, מכבדת או מתחשבת באחרים. הוא נפתח, הדימוי העצמי שלו עלה והוא הבין שהוא מקובל ומעניין בלי קשר להתנהגותו.
נקודת מפנה
אחר צהריים אחד דניאל, בני וחבר נוסף שיחקו בחצר. דניאל והחבר השני נאבקו, התווכחו וצעקו ללא הפסקה. ניגשתי והצבתי גבול: "בנים, אם תבחרו לשחק כדורגל אצלנו, אתם בוחרים שלא לריב. אם אתם בוחרים להתווכח ולריב, תבחרו שלא לשחק כדורגל יותר". שניהם נרגעו. מהר מאוד המשחק התלהט והצעקות גברו. עצרתי אותם שוב, הזכרתי את הגבול והסברתי שבבית שלנו אנחנו לא צועקים או מדברים בחוסר כבוד. כעבור כמה דקות תסכולו של דניאל גבר והוא השתולל. לקחתי את הכדור ואמרתי, "דניאל, אני יודעת שאתה מתוסכל, אבל כשאתה בוחר לריב, אתה בוחר שלא לשחק כדורגל יותר".
הוא יצא בסערה. קיוויתי שיירגע ויחזור. לא עברו מס' דקות ודניאל הופיע שוב. ניגשתי, ירדתי לגובה עיניו, הנחתי ידי על זרועו ואמרתי, " אני לא כועסת. אם לקיים את הגבול או לא זו הבחירה שלך– בכל מקרה, אני לא כועסת!". "אני יודע" הוא אמר והלך.
מכאן והלאה, הוא מעולם לא בדק גבולות או רב בבית שלנו שוב. הוא מנומס, עוקב אחר הכללים, ומסתדר עם אחרים.
ניסיוני כמטפלת במשחק אפשר לי להציב לו גבול שמאפשר לו בחירה בתוצאה, מילאתי אחר הבחירה שלו, הראיתי קבלה וכבוד ללא תנאי והפגנתי שליטה רגשית. כל אלה הביאו לנקודת מפנה ביחסים שלו עם אחרים.
דניאל לימד אותי אמת פשוטה:
בכל ילד מסתתר הפוטנציאל והיכולת לשגשג אם רק ניתן לו כלים והזדמנויות.
כל ילד ראוי להזדמנות לפרוץ את דפוסי ההתנהגות הישנים שלו ולהמציא עצמו מחדש.
כל ילד רוצה להיות מקובל ומוערך.
________________________
סילבי אלישקוב, טיפול רגיש במשחק
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/madcafe1/domains/madcafe.co.il/public_html/wp-content/themes/madcafe/single.php on line 259
ההתארגנות לקראת פורים בעיצומה! כבר במוצאי חג החנוכה רובינו התחלנו
איך (והאם) אנחנו מציבים גבולות בהורות שלנו? ..."אם הייתי
שיר הסלפי של פסטיגל 2014, גרר בהלה ותגובות
כשהבן שלי אובחן עם ADD (הפרעת קשב וריכוז
מי מאיתנו לא נתקל בסיטואציה המביכה שבה הילד
בכל גן או כיתה יש את הילד "המופרע",
מה זה להיות הורה טוב? זו שאלה ברמה
עבור הורים וילדים בני שנתיים פלוס מינוס, מזג
הקטן שלי בן ה-6 נפל אתמול וקיבל חתך